
Jednou to bude možná na pomník.
Jaké spojitosti lze hledat v návratech Milana Baroše a Václav Svěrkoše ze zahraničí do svého milovaného klubu, na který nikdy nezapomněli, aby provedli svůj kariérní restart? Oba chtěli sportovně Baníčku pomoci a vydobýt si tak pokračování sportovní dráhy v zahraničí. Tady spojitost končí. Václav Svěrkoš přišel do klubu, který si stál daleko lépe. Jak postavením v tabulce, tak ve stavu pokladny. Zazářil, pomohl a odešel. Druhý návrat je zatím naplněn smůlou a očekáváním. V čem by se i v dnešní situaci stoprocentně zachoval Venca stejně jako Milan? Hrál by zadarmo, podpořil by projekty ZZZ a OSBB, podporoval by mládežnickou složku. Baníku se daří neskutečně profitovat z návratu druhého nejlépe střílejícího reprezentanta, zatím na poli mediálním a na bázi očekávání, co největší transfer v GL tuto zimu přinese. Je pravdou, že Milan by se do Baníku nevrátil na základě dvou skutečností. Kdyby si klub stál sportovně i finančně daleko lépe a kdyby sehnal odpovídající angažmá v západní Evropě před koncem přestupního termínu. Baník má neskutečné štěstí, že tato hvězda nezapomíná. Kromě podpory mládeže by to chtělo, aby se nejen na velkou medializaci a snad sportovní vzestup chytí širší sponzorské portfolio. Milan se samozřejmě jistí, že comeback nemusí být snový a jako otec dvou malých dětí by v Baníku zůstal v případě neodpovídajícího angažmá v letní přestávce, i nadále. To nás musí jenom těšit. Vše souvisí s tím, že když klub bude dělat správné kroky hlavně s mladými hráči, najdou se řady jejich odporovatelů. Nedělejme si iluze, že na základě návratu Milana se najde generální sponzor, který by splatil obří dluhy. Právě Barošova podpora mládeže je tou správně nastoupenou cestou. Třeba OSBB také schválilo strategii podpory vybraných mládežnických týmů. A to je ta správná volba. I proto, abychom se v budoucnu dočkali návratů dalších kluků. co nezapomenou, že jim kvalitní fotbalové dovednosti dal do jejich úspěšné a bohaté kariéry právě Baník Ostrava. A na závěr pochvala za první pozitivní krok marketingu. Na jaro nelze koupit permanentky. Je to skvělé, protože klub již tak cenami jde fanouškům na ruku, i když produkt bohužel není prvotřídní. A podporovat „vlnaře“ a „ručáky“, kteří přijdou jen na Milana nebo na Spartu? Konečně to někomu došlo!